LEE NUTBEAN

* 1971

lebt und arbeitet in UK
lives and works in UK

 

Die letzten fünf Ausstellungen / Last five shows

  • “Faux Pas” (Performance), ICLI16 (International Conference on Live Interfaces), Brighton, UK
  • “Faux Pas” (Exhibition), Technology and Identity, Hamilton Artists Inc., James Gallery, Hamilton, CAN
  • “Faux Pas” (Artist Talk), Cultural R>evolution, ISEA16 (International Symposium on Electronic Art), Hong Kong, CHN
  • “Faux Pas” (Exhibition), DADA LIVES!, University of Cincinnati Blue Ash Art Gallery, Cincinnati, USA
  • “Faux Pas” (Exhibition), FONLAD: Video and Performance Art Festival, Coimbra, PRT

 

 

 

FAUX PAS

2014
Telematikperformance

In den letzten Jahren hat die mobile Kommunikationstechnologie es kapitalistischen Networking-Algorithmen ermöglicht, still und heimlich unseren Alltag zu durchdringen und ein integraler Bestandteil der Modellierung unserer Identität zu werden. Wir sind nicht mehr länger die alleinigen Akteure bei der Darstellung unseres Selbst seit unsere Alltagsimpressionen zu synchronisierten Sphären finanziell verwertbarer Daten laminiert werden. Wo die totale öffentliche Transparenz zur Standardeinstellung geworden ist und der Schutz der Privatsphäre eine alternative Option zum „Anklicken“ ist. faux pas ist eine ständig mitlaufende Intervention um das Öl der Personal Information Economy mit dem Fremdkörper von außer Kraft gesetzter Arbeit zu kontaminieren. Die Live-Performance stellt meine Privatsphäre „Life - my quantification, my autobiography and my social media persona” frei zur Verfügung damit andere sie öffentlich kuratieren, sozial redigieren und spielerisch weiterverwerten können um dadurch eine im Kollektiv gefälschte Selbstdarstellung zu vermitteln.

 

FAUX PAS

2014
Telematics performance

Over recent years, mobile communication technologies have enabled capitalist networking algorithms to quietly penetrate our daily lives, becoming an integral component in the shaping of our identity. We no longer have sole agency over the presentation of self, as our everyday cycles of impression are laminated together to form a synchronized sphere of monetized data. Where total public transparency has become the default setting, and privacy glass is an alternative 'tickable' option. faux pas is an always-on intervention to contaminate the oil of the personal information economy with a foreign body of demonetized labor. The live performance openly submits my personal sphere of 'life - my quantification, my autobiography and my social media persona’ - to be publicly curated, socially edited and playfully embodied by others to collectively transmit a faux performance of self.


Audiokommentar